نویسندگان فرهنگ اهل بیت (ع) را بیشتر توسعه دهند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'محمود حكیمی' عصر امروز در آیین نكوداشت خود با تشكر از تمامی افرادی كه او را مورد لطف قرار داده اند افزود : تمامی حاضران در این مراسم ارزنده و ارزشمند هستند.

وی افزود : در سپاسنامه ای كه دراین مراسم عنوان شد تنها از من محمود حكیمی نام برده شد اما دوست داشتم از افرادی همچون مهدی آذریزدی ( نویسنده مرحوم ) كه آثار ارزنده‌ای از خود برجای گذاشته نیز یاد شود .

این نویسنده در ادامه به اوضاع بد حاكم در دهه 40 و 50 اشاره كرد و گفت : در آن دوران چند داستان دینی نوشتم، اما كمونیست‌های داغ در نامه ای به من نوشتند به چهره یكی از نویسندگان چپ گرای آن دوران نگاه كن و خجالت بكش كه دینی می‌نویسی. در حال حاضر نویسندگان خوبی آمده‌اند كه بهتر از من می‌نویسند كه بوی عطر نوشته‌های آنها فضای ایران را عطرآگین كرده است.

وی گفت: در دهه 40 و 50 باید از نهضت مسلمانان در افریقا، آسیا و كشورهای مختلف می گفتیم ، اما امروز شرایط دیگری است. تهاجمی كه علیه شیعیان و آموزه های امامان صورت گرفته شدید شده است.

حكیمی تصریح كرد :در حال حاضر در جهان گرایش شدیدی به سمت تشیع شروع شده كه این سبب وحشت وهابیون شده است از نویسندگان می خواهم در این شرایط بر روی آموزه های دینی ،امامان و اهل بیت (ع) بیشتر تاكید كنند.آنها پشت سر هم ماهواره درست می‌كنند. ماهواره‌های شیعه ایرانی نیز در پاسخ به آنها ایجاد شده كه اقدام وهابیون را بی اثر كرده است .

وی در ادامه با یادی از مرحوم طاهره صفار زاده گفت : آثار وی حقیقتا ارزنده است. هم در ترجمه و هم در تالیف. به نظر وقتی بانویی بر روی فرهنگ اهل بیت (ع) كار می كند باید از وی تقدیر شود.

در پایان سخنان حكیمی مجری برنامه ' فرزاد جمشیدی' از وی سوال كرد كه دوست دارید از خداوند چه دستمزدی دریافت كنید گفت : از خدا می‌خواهم به بنده این قدرت را عطا كند كه در در فرصت كوتاه از زندگی‌ام همچنان درباره امامان شیعه بنویسم.

'محمد حسنی 'مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی نیز در این مراسم گفت : این مراسم هرچه باشد در شان ایشان نیست .شان استاد حكیمی بیش از این است.

وی با تشكر از استاد حكیمی به خاطر موافقت جهت برپایی این مراسم گفت : ایشان در طی ادوار مختلف با این درخواست موافقت نمیكردند اما به دلیل لطفی كه به بنیاد ادبیات داستانی داشتند باید از ایشان تشكر كرد، امیدواریم با برپایی این برنامه ها بتوانیم از تلاش اهالی فرهنگ تقدیر كنیم .

در پایان این مراسم از كتاب ' جشن نامه ' استاد محمود حكیمی كه حاوی دیدگاهها و نظرات 40 نفر از عالمان دینی و محققان دانشگاهی در مورد استاد حكیمی است رونمایی شد.

این كتاب در 420 صفحه آماده شده كه گاه‌شمار، زندگینامه مكتوب، مقالاتی درباره قصه‌گویی حكیمی برای نسل اول انقلاب، یادداشت‌ها و دیدگاه‌های نویسندگان و اهالی فرهنگ درباره حكیمی از عناوین فصل های آن به شمار می روند.

آیین نكوداشت استاد محمود حكیمی عصر امروز با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسولان فرهنگی كشور ، اهالی قلم و فرهیختگان در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.

فراهنگ **1630**1832*





:: برچسب‌ها: شهری , انگلستان , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
sjdad در تاریخ : 1390/12/9/2 - - گفته است :

سلام.

یک خبر خیلی با حال برای وبلاگ نویس ها J

شما میتونید وبلاگتونو به یک سایت 100% رایگان تبدیل کنید.به این صورت : www. آدرس دلخواه شما . com

اما چه طوری؟ روی آدرس زیر کلیک کنید.

http://www.FreePremiumDomain.com/?r=509858

حالا بروی گزینه اول کلیک کنید. یعنی:
9 Referrals
حالا email و password دلخواه را وارد کرده و گزینه زیر آنها را تیک دار کنید و رویregister کلیک کنید.
یه لینک به شما می ده
بالایی لینک اختصاصی شما است، هر کسی با این لینک ثبت نام کند یک نفر به افراد معرفی شده توسط شما اضافه میشه و هر وقت یک نفر رو به لینکتون ثبت نام کردید تو قسم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: